luni, 2 noiembrie 2009

Alfaclub Romania pe Transfagarasan 2009

Fost , vazut , placut , adjudecat cele 2 nopti de somn relativ si cele 2 zile de urcusuri si coborasuri pe portiunea Cartisoara - Balea lac.

Vremea nu a vrut sa tina cu noi ci mai degraba cu meteorologii asa ca a fost frig si innorat. am ajuns vineri seara la cabana Europa Transfagarasan ,conditii excelente de cazare cu exceptia catorva camere in care a fost cam frig , mancarea ok cu mentiunea ca dupa orele 20 nu mai vor sa serveasca nimic si atitudinea comunista afisata de propietar este iarasi un minus la adresa cabanei care in trecut a reusit sa satisfaca toate cerintele alfistilor; de data asta insa - NU.mergand pe ideea ca nu am venit sa ne enervam ci sa ne distram ne am vazut de ale noastre dupa cum urmeaza :
Sambata dimineata ne am trezit la orele 9 , cu greu si usor incetosati de licorile sorbite cu o seara inainte pana pe la 5 spre dimineata , un mic dejun rapid si incolonarea pentru asaltul Transului.

Spre uimirea noastra ziua de sambata a inceput cu un soare promitator si fara nori , ne am conformat  minunii si am inceput urcarea prin padurea colorata in zeci de nuante alaturi de alti turisti care la fel ca noi ignorasera cu desavarsire avertismentele autoritatilor asupra vremii.
In scurt timp am trecut de la serpentinele moi la cele abrupte si care deja erau imbracate in haine de iarna pe margini.dupa inca ceva kilometrii ne am vazut inconjurati de a binelea de o mantie alba si stralucitoare

Deja drumul acoperit pe alocuri cu gheata scotea coltii la cei ce nu isi incaltasera corespunzator masinile , mea culpa , eu fiind in aceeasi situatie , gume de ploaie la minus 5 grade . usurel a ajuns toata lumea pe maldarul de zapada din gura tunelului care face trecerea in judetul Arges unde autoritatile zonei trageau portile din fier care au ferecat intrareapana anul viitor in iulie.

O mica excursie perpedes pe marginea lacului ,cateva cadre trase in fuga si refugierea in cabana Paltinu unde am epuizat stocul de ciocolata calda , ceaiuri si cafea.
Alfistii care au dormit mai mult plus cei din tara care nu ajunsesera de dimineata urcau de zor spre grup .
A urmat coborarea .... cum spunea cineva , cu un mare morcov infipt din care se mai vedeau doar frunzele , o aventura pe care imi promit sa nu o mai repet niciodata cu gume de vara prin zapada.
Trei opriri de la Balea lac pana la cascada pentru fotografii , nervi si pumni ridicati spre cerul innorat care ne strica socotelile , insa dupa mai bine de trei ore am parasit superbul peisaj cu ceva imagini in aparate  , rosii in obraji si cu un inceput de raceala cadou.

Pe coborare am mers usor , ne am bucurat de peisajul de iarna dupa care reintrarea in padurile de mai jos ne a reamintit ca este de fapt toamna .

Cabana Europa ne a primit pentru a doua noapte , am baut vin fiert , am preparat si fript bunatati pe gratar , am facut foc de tabara in gratar dupa ce se epuizase tot ce era de pus pe el , am vorbit numai despre masini spre exasperarea consoartelor si spre dimineata , osteniti ne am odihnit oasele la caldurica .
Duminica am aparut pe rand unul mai chiaun ca altul , ne am hranit cu niscaiva omlete si revigorat cu o cafea dupa care am incercat pentru a doua oara urcarea pe muntele care se incapatana sa ramana innorat basca ceata deasa care a pus stapanire la un moment dat .
S au mai tras imagini , s a mai boscorodit vremea  siincetisor cum timpul trecea am inceput sa ne luam la revedere si sa plecam la casele noastre.
In concluzie ne am simtit bine si abia asteptam sa repetam evenimentul inspre primavara . pana atunci mai mesterim cate ceva pe la masini , ne pregatim de revelion si asteptam sa treaca iarna...
Mai jos o parte din imaginile din excursie , pentru mai multe impresii si fotografii accesati   http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?f=5&t=11840&p=126092#p126092  , aveti nevoie de cont pe acest forum pentru a vizualiza imaginile.